Rekrutacja na wyjazdy studia.
Nadzór nad realizacją programu sprawuje na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu Prorektor ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej. W celu przeprowadzenia kwalifikacji, Prorektor powołuje Komisję Kwalifikacyjną, w której skład wchodzą: Koordynator Uczelniany Programu Erasmus+, Koordynatorzy Wydziałowi, wybrani pracownicy Studium Języków Obcych (lektorzy języka angielskiego, niemieckiego, francuskiego i włoskiego oraz hiszpańskiego).
Podstawowymi kryteriami kwalifikacji studentów są: średnia ocen (z ostatniego zaliczonego semestru) oraz znajomość języka obcego zgodna z wymogami uczelni/ instytucji przyjmującej na poziomie B2.
Wyjazd na studia w ramach Erasmus+ może trwać od 3-12 miesięcy. Wyjazd odbywa się do jednej uczelni partnerskich posiadającej Kartę ECHE, których aktualna lista publikowana jest na stronie internetowej .
Kandydaci na wyjazdy na studia rejestrują się on-line na stronie internetowej w wyznaczonym terminie, podając średnią za ostatni zaliczony semestr, która jest weryfikowana przez Dział Projektów (DP) we właściwym dziekanacie.
Egzamin z wybranego języka obcego składający się z części pisemnej i ustnej przeprowadza Studium Języków Obcych. Językami, z których będą organizowane egzaminy są: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański i włoski.
Studenci aplikujący do uczelni hiszpańskich i włoskich muszą także podejść do egzaminu kwalifikacyjnego z tego języka co najmniej na poziomie podstawowym (A1/A2). Hiszpańskie i włoskie uczelnie partnerskie często wymagają potwierdzenia postawowej znajomości swojego języka.
Certyfikat (wystawiony przez uprawnioną instytucję po zdaniu państwowego egzaminu) z oceną dobrą lub wyższą, nie starszy niż 3 lata, potwierdzający znajomość języka obcego na poziomie co najmniej B2 po weryfikacji przez komisję może być podstawą do zwolnienia kandydata z pisemnej części egzaminu językowego i przyznania za nią maksymalnej liczby punktów. Skan całego certyfikatu należy dołączyć do formularza on-line przy rejestracji. Zaświadczenia ze szkół językowych lub certyfikaty o zrealizowanym kursie językowym nie będą uznawane.
Uzyskanie z egzaminu (pisemny i ustny) mniejszej liczby punktów niż 5 na 10 dyskwalifikuje kandydata.
Kwalifikacja zgłoszonych kandydatów odbywa się na podstawie uzyskanego wyniku z egzaminu językowego, średniej ocen oraz przyznanych punktów za dodatkową aktywność studenta.
O miejscu na liście rankingowej decyduje całkowita liczba punktów zebrana przez kandydata na którą składa się:
- znajomość języka obcego – max 10 punktów,
- potwierdzona przez dziekanat średnia ocen z ostatniego zaliczonego semestru - max 8 punktów
3,0 - 3,24 (1 punkt)
3,25 - 3,49 (2 punkty)
3,5 -3,69 (3 punkty)
3,7 - 3,99 (4 punkty)
4,0 - 4,24 (5 punktów)
4,25 - 4,49 (6 punktów)
4,5 - 4,74 (7 punktów)
4,75 – 5,0 (8 punktów)
- ponadprzeciętna aktywność kandydata potwierdzona stosowanymi dokumentami (działalność w kołach naukowych i organizacjach studenckich; udział w konferencjach; wolontariat itp.) - max 3 punkty
Studenci, którzy wcześniej nie uczestniczyli w programie mogą być traktowani priorytetowo w kwalifikacji na wyjazdy w ramach Erasmus+.
Po zakończonym procesie rekrutacyjnym Komisja Kwalifikacyjna Erasmus+ przygotuje listę główną studentów zakwalifikowanych do wymiany oraz listę rezerwową. Lista rezerwowa obejmuje kandydatów którzy pozytywnie zdali egzamin języka obcego, jednak ich średnia ocen jest mniejsza niż 4 punkty
Na podstawie protokołu Komisji wszyscy studenci, biorący udział w rekrutacji zostaną poinformowani przez Dział Projektów pocztą elektroniczną o wynikach rekrutacji.
Od decyzji Komisji Kwalifikacyjnej przysługuje odwołanie do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej składane w Dziale Projektów w terminie 7 dni kalendarzowych od uzyskania informacji drogą elektroniczną. Decyzja Prorektora ds. Nauki i Współpracy Miedzynarodowej jest ostateczna.
W przypadku rezygnacji kandydatów z listy głównej, zwalniane miejsca będą przyznawane studentom z listy rezerwowej wg liczby uzyskanych punktów.
W przypadku dostępności środków zostanie ogłoszona dodatkowa rekrutacja.
FORMULARZ REJESTRACYJNY / submit form
formularz aktywny od 1 grudnia 2020 do 31 stycznia 2021